Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan

Kurs Gurujiego to lekcje prowadzone, by przygotować osobę praktykującą do kolejnych wyzwań w świecie jogi. Zalecane jest powtarzanie ich pojedynczo, do czasu utrwalenia. Dlatego są one opisane np. “1 i 2 tydzień praktyki”. Oznacza to, że polecamy, by lekcję powtarzać codziennie, przez dwa tygodnie (z przerwą/odpoczynkiem siódmego dnia). Jeśli czujesz, że potrzebujesz więcej czasu na utrwalenie i płynne wykonanie całości – nie poprzestawaj na tym okresie. Z drugiej strony staraj się go nie skracać, nawet jeśli wydaje ci się, że perfekcyjnie wykonujesz sekwencję.

Co da ci ten kurs? Przede wszystkim poprowadzi i umocni cię w praktyce, da ci pewien rytm, dyscyplinę fizyczną i psychiczną, które są niezwykle ważne. Powtarzalność pozycji, rozwijanie ich i dodawanie nowych, poszerzy twoją świadomość ciała, ale też rozbudzi chęć praktykowania. Ten kurs może więc też być przeznaczony dla osób mało zdecydowanych, szukających osadzenia i stabilności.

Jednocześnie odbycie tego kursu powinno wzniecić w praktykującym chęć poznania tego, co jest dalej. Obserwuj więc, pojawiające się w tobie zmiany w ciele fizycznym, ale także na poziomie psychicznym i mentalnym. Bądź czujny i uważny, a za procesem budowy siły i stabilności fizycznej nadąży swobodny i bardzo ugruntowany w ciele oddech. Ten zaś poprowadzi cię do ustabilizowania umysłu. Pamiętaj, ze bez zbudowania równowagi psychicznej, nie podołasz wymogom innych cykli, a każdy z nich jest mocniejszy i bardziej rozwinięty.

To test siły, woli, hartu ducha.

Jeśli przejdziesz ten kurs wstępny, z łatwością poradzisz sobie z innymi lekcjami, które znajdują się w naszym serwisie, a które możesz dopasowywać do swojego poziomu. Jesteś już praktykującym joginem? Potraktuj te filmy jako swój egzamin!

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 1 i 2 tydzień codziennej praktyki

Tadasana, vrksasana, utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parsvottanasana, salamba sarvangasana I, halasana I, savasana

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 3 i 4 tydzień codziennej praktyki

Utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I, salamba sarvangasana, halasana, savasana

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 5 i 6 tydzień codziennej praktyki

Utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I, urdhva prasarita padasana, paripurna navasana, salamba sarvangasana I, halasana, ujjayi-pranayama przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 7 tydzień codziennej praktyki

Umocnij się w praktyce poznanych asan i wydłuż czas ich wykonywania

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 8 tydzień codziennej praktyki

Utthita-trikonasana, utthita-parsvakonasana, wirabhadrasana I, II i III, ardha candrasana, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I i II, urdhva prasarita padasana, paripurna navasana, ardha navasana, salamba sarvangasana I, halasana, ujjayi pranayama przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 8 tydzień codziennej praktyki (druga wersja)

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 9 i 10 tydzień codziennej praktyki

Utthita-trikonasana, utthita-parsvakonasana, virabhadrasana I, II i III, ardha-candrasana, parivrtta-trikonasana, parivrtta-parsvakonasana, parsvottanasana, prasarita-padottansana, parighasana, urdhva-prasarita-padasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, salamba-sarvangasana, halasana, karnapidasana, ekapada-sarvangasana, jathara-parivartanasana, ujjayi-pranayama z zatrzymywaniem oddechu po wdechu przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 11 i 12 tydzień codziennej praktyki

Utthits-trikonasana, praivrtta-trikonasana, utthita-parsvakonasana, parivrtta-parsvakonasana, virabhadrasana I, II i III, ardha-candrasana, parsvottanasana, prasarita-padottanasana I i II, padangusthasana, padahastasana, uttanasana, parighasana, urdhva-prasarita-padasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, salamba-sarvangasana I, halasana, karnapidasana, ekapada-sarvangasana, jathara-parivartanasana, ujjayi-pranayama z zatrzymywaniem oddechu po wdechu w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 13 tydzień codziennej praktyki

Powtórz wszystkie asany i umocnij się w swej codziennej praktyce. Osoby, które nie opanowały tych asan w przewidzianym czasie, powinny je kontynuować przez następne kilka tygodni.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 14 i 15 tydzień codziennej praktyki

Salamba-sirsasana I, utthita- i parivrtta-trikonasana, utthita- i parivrtta-parsvakonasana, virabhadrasana I, II i III, ardha-candrasana, parsvottanasana, prasarita-padottanasana I i II, padangusthasana, padahastasana, uttanasana, parighasana, salabhasana lub makarasana, dhanurasana, bhujangasana I, urdhva-prasarita-padasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, salamba-sarvangasana I, halasana, karnapidasana, supta-konasana, parsva-halasana, eka-pada-sarvangasana, jathara-parivartanasana, maha-mudra, janu-sirsasana, dandasana, pascimottanasana, ujjayi-pranayama z zatrzymaniem oddechu po wdechu w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 16 i 17 tydzień codziennej praktyki

Obserwuj zmiany w kolejności asan. Salamba-sirsasana I, utthita- i parivrtta-trikonasana, utthita- i parivrtta-parsvakonasana, virabhadrasana, ardha-candrasana, parsvottanasana, prasarita-padottanasana I i II, padangusthasana, padahastasana, uttanasana, urdhva-prasarita-ekapadasana, utkatasana, parighasana, ustrasana, salabhasana lub makarasana lub dhanurasana, caturanga-dandasana, bhujangasana I, urdhva-mukha-svanasana, adho-mukha-svanasana, virasana, salamba-sarvangasana I, halasana, karnapidasana, supta-konasana, parsva-halasana, ekapada-sarvangasana, parsvaikapada-sarvangasana, jathara-parivartanasana, urdhva-prasarita-padasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, maha-mudra, janu-sirsasana, pascimottanasana, purvottanasana, savasana, siddhasana. Ćwicz ujjayi-pranayamę bez zatrzymywania oddechu po wdechu w siddhasanie.

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 18 tydzień codziennej praktyki

Powtórz wszystko. Jeśli czujesz, że pozycje stojące stały się dla ciebie wystarczająco łatwe, to możesz ćwiczyć je co drugi dzień lub dwa razy w tygodniu.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 19, 20 i 21 tydzień codziennej praktyki

Salamba-sirsasana I, parsva-sirsasana, ekapada-sirsasana, salamba-sarvangasana I, salamba-sarvangasana II, niralamba-sarvangasana I, niralamba-sarvangasana II, halasana, karnapidasana, supta-konasana, parsva-halasana, ekapada-sarvangasana, parsvaikapada-sarvangasana, urdhva-prasarita-padasana, jathara-parivartanasana, cakrasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, utkatasana, ustrasana, virasana, salabhasana, dhanurasana, caturanga-dandasana, bhujangasana I, urdhva-mukha-svanasana, adho-mukha-svanasana, maha-mudra, janu-sirsasana, trianga-mukhaikapada-pascimottanasana, ardha-baddha-padma-pascimottanasana, maricyasana I i II, ubhaya-padangusthasana, urdhva-mukha-pascimottanasana I, pascimottanasana, purvottanasana, bharadvajasana I i II, malasana II, baddha-konasana, savasana, ujjayi-pranayama bez kumbhaki, czyli zatrzymania oddechu w siddhasanie.

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.