Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan

Kurs Gurujiego to lekcje prowadzone, by przygotować osobę praktykującą do kolejnych wyzwań w świecie jogi. Zalecane jest powtarzanie ich pojedynczo, do czasu utrwalenia. Dlatego są one opisane np. “1 i 2 tydzień praktyki”. Oznacza to, że polecamy, by lekcję powtarzać codziennie, przez dwa tygodnie (z przerwą/odpoczynkiem siódmego dnia). Jeśli czujesz, że potrzebujesz więcej czasu na utrwalenie i płynne wykonanie całości – nie poprzestawaj na tym okresie. Z drugiej strony staraj się go nie skracać, nawet jeśli wydaje ci się, że perfekcyjnie wykonujesz sekwencję.

Co da ci ten kurs? Przede wszystkim poprowadzi i umocni cię w praktyce, da ci pewien rytm, dyscyplinę fizyczną i psychiczną, które są niezwykle ważne. Powtarzalność pozycji, rozwijanie ich i dodawanie nowych, poszerzy twoją świadomość ciała, ale też rozbudzi chęć praktykowania. Ten kurs może więc też być przeznaczony dla osób mało zdecydowanych, szukających osadzenia i stabilności.

Jednocześnie odbycie tego kursu powinno wzniecić w praktykującym chęć poznania tego, co jest dalej. Obserwuj więc, pojawiające się w tobie zmiany w ciele fizycznym, ale także na poziomie psychicznym i mentalnym. Bądź czujny i uważny, a za procesem budowy siły i stabilności fizycznej nadąży swobodny i bardzo ugruntowany w ciele oddech. Ten zaś poprowadzi cię do ustabilizowania umysłu. Pamiętaj, ze bez zbudowania równowagi psychicznej, nie podołasz wymogom innych cykli, a każdy z nich jest mocniejszy i bardziej rozwinięty.

To test siły, woli, hartu ducha.

Jeśli przejdziesz ten kurs wstępny, z łatwością poradzisz sobie z innymi lekcjami, które znajdują się w naszym serwisie, a które możesz dopasowywać do swojego poziomu. Jesteś już praktykującym joginem? Potraktuj te filmy jako swój egzamin!

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 1 i 2 tydzień codziennej praktyki

Tadasana, vrksasana, utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parsvottanasana, salamba sarvangasana I, halasana I, savasana

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 3 i 4 tydzień codziennej praktyki

Utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I, salamba sarvangasana, halasana, savasana

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 5 i 6 tydzień codziennej praktyki

Utthita trikonasana, utthita parsvakonasana, virabhadrasana I i II, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I, urdhva prasarita padasana, paripurna navasana, salamba sarvangasana I, halasana, ujjayi-pranayama przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 7 tydzień codziennej praktyki

Umocnij się w praktyce poznanych asan i wydłuż czas ich wykonywania

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 8 tydzień codziennej praktyki

Utthita-trikonasana, utthita-parsvakonasana, wirabhadrasana I, II i III, ardha candrasana, parivrtta trikonasana, parsvottanasana, prasarita padottanasana I i II, urdhva prasarita padasana, paripurna navasana, ardha navasana, salamba sarvangasana I, halasana, ujjayi pranayama przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.

Kurs Gurujiego – cykl do praktyki asan – 9 i 10 tydzień codziennej praktyki

Utthita-trikonasana, utthita-parsvakonasana, virabhadrasana I, II i III, ardha-candrasana, parivrtta-trikonasana, parivrtta-parsvakonasana, parsvottanasana, prasarita-padottansana, parighasana, urdhva-prasarita-padasana, paripurna-navasana, ardha-navasana, salamba-sarvangasana, halasana, karnapidasana, ekapada-sarvangasana, jathara-parivartanasana, ujjayi-pranayama z zatrzymywaniem oddechu po wdechu przez 5 minut w savasanie

By otrzymać dostęp do tego materiału, musisz wykupić karnet wstępu. Jeśli masz wykupiony karnet, upewnij się, że jesteś zalogowany/a.